Halvt handikappad

4 avkastningar av jissa på 1 timma:

Okej det började i Måndags med att jag skulle till stalle på hopp kurs. Jag kommer dit och är jätteglad och får reda på att jag skulle hoppa min favo jissa, hon är så lung och fin ( trodde jag ). Jag har ridit henne förut och haft henne på mina hopkurser och vi kommer över 70 cm lätt. När vi värmde upp så fick hon nått spel och bockade av mej uppe vid läktaren och skena helt galet genom hela ridhuset sen och skuttade runt. Jaja tänkte jag, det är minusgrader ute så inte konstigt. Jag satte upp igen och hade nu lite ont i högerdelen av höften. Lektionen fortsätter och halla hoppar och jag också, hur fint som helst. Nu har hon lungnat ner sig ( trodde jag ). Dax och hoppa ett rätuppstående hinder och sen en oxer som består av 4 hinderstöd och 3 - 4 bommar. Första hindret går jättebra men oxen tvärnita hon på ifrån full gallopp. Helt plötsligt låg jag på marken mellan bommarna, haha det såg ut som att jag låg i ett badkar med armarna på kanterna skrattade aööa och sa och jag skratta med. Jag hoppade upp igen och nu hade jag ont i högerdelen av höften och vänsterfoten. Jag hoppa igen, första går bra men på oxen tvärnittar hon igen och kastar nu av mig på bommarna, jaja det var bara och hoppa upp igen. Med ont i höger axel, arm och höft så skulle jag bara över oxen så jag tog bara den och vi kom nu över men efter hindret börjar och bocka och sprätta runt istället och kastar av mej rakt in i väggen. Aj, det gjorde lite ont och när jag skulle hoppa upp igen så fick jag inte upp vänsterbenet så jag fick stå stilla sen. Men men sånt får man ta om man rider.

Jag kom dit dagen efter och kunde knappt gå, min ridlärare bara skrattade åt mej för att jag skulle upp på hästen och ändå hoppa även fast jag är halvt handikappad. Nu hade även ryktet i stallet spridits om att jag hade ramlat av 4 gånger dagen innan bland all personal, haha jag fick massor av frågor och min dressyrlärare var så förvånad efter som att jag har en sån bra balans på hästryggen annars. Men det gick jätte bra, hon var pigg men vi hoppade bana utan problem. Jag hade lite svårt och fatta gallopp efter som att jag inte kunde sitta ner från trav men det gick bra endå.

Så nu har jag ont i höger arm, axel, höft och vänster sidan av ryggen, huvudet och nacken. Ah , jag ser rolig ut när jag går eller ska kolla åt sidan. Haha men jag bara skrattar åt allt. Mamma filma och det såg väldigt roligt ut. Haha. Jag har inte ramlat av så mycket undet hela mitt liv jag har ridit, alltså 10 år. Haha jag har inte ramlat av 4 gånger på 10 år men jag lyckas och göra det på 1 timme. Haha.

Nyår: 
Idag är det nyårsafton och jag håller på och baka lussebullar. kl. 5 kommer några släktingar och kl. 12 blir det champanj och fyverkerier men innan efter middag blir det smällare^^

Igår:
Igår var jag i stan med pascal ocj vi gick på bio, Yes man såg vi och den var ganska bra. Rolig till och från. Vi gick på bion rigolett och vi satt på balkongen och pascal satt och kastade popcorn på don nedanför, haha. Det var en bra dag igår :D


Nu ska jag grädda lussebullar. Bye bye

Gott Nytt År allihop, ha det bra dom sista timmarna av 2008.

Det var det sista inlägget 2008. Vi ses 2009. <33


Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha, Jissa var visst lite busig hon :P Hur mår du nu då gumman? Jag har fortfarande lite ont i armen efter floris x) <3

2009-01-02 @ 20:14:37
URL: http://detduintevillveta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0